جدیدترین مطالب

پیگیری مطالبات به حق مردم با استفاده از ظرفیت های رسانه ای
لک زایی با اشاره به این که دشمنان ملت ایران به دنبال نفرت پراکنی در داخل و تضعیف وحدت ملی هستند، خواستار پیگیری مطالبات به حق مردم با استفاده از ظرفیت های رسانه ای شد.
 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، مقام معظم رهبری در تشریح چرایی حمایت دشمنان ملت ایران از اغتشاشاگران حوادث اخیر به صراحت فرمودند که این اغتشاشات برنامه ریزی شده بود و هدف دشمن از حمایت از فتنه گران و اغتشاش آفرینان، نه فقط ضربه به نظام جمهوری اسلامی بلکه خدشه به ایرانِ قوی است، هر چند که به لطف الهی و با بصیرت ملت، آرزوی حذف نظام و تضعیف ایرانِ قوی را به گور می برند.

 در همین راستا گفتگویی داشته ایم با دکتر شریف لک زایی عضو هیئت علمیِ گروه فلسفه سیاسیِ پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی وابسته به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که مشروح آن در ادامه می آید؛

 به نظر شما چه کسانی از ایجاد ناامنی و اغتشاش در داخل کشور سود می برند و هدف آن ها چیست؟!

 در قضیه مربوط به فوت خانم امینی متأسفانه عده ای از افراد نادان و جاهل نسبت به اصل قضیه تحت تأثیر القائات رسانه ای دشمن قرار گرفتند و به نوعی از آن ها سوء استفاد شد و در روزهای اخیر که از سوی مراجع ذیصلاح، ابعاد مختلف ماجرا روشن شده باید کسانی که غافل و جاهل بودند و موضعی گرفته یا حرکتی انجام دادند حساب خود را از اغتشاشاگران و حامیان آن ها که از خارج حمایت می شوند، جدا کنند.

 اگر درست به مسایل نگاه کرده و به تحلیل بپردازیم، به عینه مشاهده می کنیم که در این قضایا و فتنه ها، دست عوامل خارجی وجود دارد و آن ها با هویت ایران و ایرانی به طور جدی مشکل دارند و لذا تنها مشکلشان نظام جمهوری اسلامی نیست.

 واقعیت آن است که دشمن مترصد این است که از هر فضایی و به هر بهانه ای برای آشفته کردن فضای روانی جامعه و ایجاد انشقاق و دو دستگی در بین مردم استفاده کند تا در نهایت بتواند وحدت ملی و همبستگی اجتماعی را تضعیف کرده و یا از بین ببرد.

 در فتنه اخیر دشمنان و عوامل آن ها به طور خاص روی بحث اقوام و طوایف حساب باز کرده بودند. تحلیل شما در این خصوص چیست؟

 همان طور که بزرگان ما به خصوص رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرموده اند، دشمنان و عوامل آن ها به دنبال از بین بردن وحدت و همبستگی ما هستند و این در حالی است که ایرانیان اعم از اقوام و طوایف و مذاهب و حتی ادیان گوناگون سالیان سال است که در کنار یکدیگر در سایه به خوبی و خوشی زندگی کرده اند و با وجود برخی اختلاف های جزیی در کلیت قضیه حامی هویت ایرانی خود بوده اند و بر اصل وحدت تأکید نموده اند که این مساله در تحلیل قضایا نباید مورد غفلت و کم توجهی قرار گیرد.

  خوشبختانه در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقاً این وحدت و همبستگی با وجود دشمنی ِ دشمنان و توطئه های آن ها تقویت هم شده است. با این وجود هر ازگاهی در هر ناحیه و منطقه ای مسایلی عامدانه یا غیرعامدانه برجسته می شود برای این که این وحدت ملی خدشه دار شود همچون قضیه فوت خانم مهسا امینی.

 البته نهادهای مسئول نیز باید مراقب باشند و به گونه ای تصمیم گیری کرده و فعالیت های خود را اجرایی کنند که خدای ناکرده، به شکل ناخواسته همبستگی اجتماعی ضربه نبیند.

 نقش رسانه ها را در روشنگری آحاد مختلف جامعه به خصوص نسل جدید چگونه می بینید و با توجه به مسایل پیش آمده، چگونه می توان از ظرفیت رسانه و فضای مجازی در راستای فروکاستن از غبار فتنه ها و همچنین تقویت وحدت و انسجام ملی بهره بُرد؟!

 آن چه مسلم است این که در این جا نقش رسانه بسیار مهم است، کما این که دشمن هم در فتنه های اخیر حساب ویژه ای روی رسانه ها و شبکه های اجتماعی باز کرده است.

 یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از سال ها قبل تاکنون این بوده که برپایی کرسی های آزاداندیشی در کشور جدی گرفته شود و به نظرم رسانه ها می توانند زمینه ساز باشند که مراکز علمی و پژوهشی و نخبگان در این راستا ورود فعالانه ای داشته و با طرح و بیان نظرات و دیدگاه های مختلف، به حل کاستی ها و نقاط ضعف کشور از جمله در مساله مهم حکمرانی کمک کنند.

 به عقیده بنده، مهیا شدن بستر این گفت و گوها به تقویت همبستگی ملی و اجتماعی کمک می کند و ما باید شرایطی فراهم کنیم که افرادی که حتی نگاه های متفاوت و گاه متضادی هم دارند محلی برای عرضه بحث هایشان داشته باشند و رسانه ها از جمله رسانه ملی به این موضوعات بپردازد.

 مساله مهم دیگر ناظر به لزوم پیگیری مطالبات به حق مردم به خصوص ناظر به مسایل اقتصادی و معیشتی است.

رهبر انقلاب تأکید کردند که باید به مطالبات و اعتراضات به حق مردم رسیدگی شود و می بایست این مطالبات از راه درست و اصولی خود پیگیری شود تا ما به سمت حل و کاهش مشکلات حرکت کنیم و از ظرفیت های داخل به نحو شایسته بهره ببریم که از جمله این ظرفیت ها نخبگان و اساتید و کارشناسان هستند که در فضای منطقی و عقلانی می بایست راهکارهای خود را به طور شفاف و کاربردی ارایه نمایند.

 شک نباید کرد که دشمنان و آن هایی که جیره و مواجبی از دستگاه های امنیتی و رسانه ای خارج می گیرند، دلسوز واقعی مردم نیستند و همواره اهداف شوم خود را دنبال می کنند و این ما هستیم که باید هوشیار و آگاه باشیم و با بصیرت سخن گفته و عمل کنیم.

 

پایان پیام/78

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید