جدیدترین مطالب

sharif-l.pngعضو هيئت مديره انجمن مطالعات سیاسي در گفتگو با خبرگزاری فارس تأکید کرد: طبق معارف ديني نه تنها طلاب بلكه همه مسلمين بايد در مسائل اجتماعي حضور و نقش فعالي داشته باشند و كساني كه رهبري ديني جامعه را برعهده دارند نيز بايد به مسائل اجتماعي اهتمام ويژه‌اي نشان دهند. در مسائل اخير جامعه بين‌الملل مانند حمايت از مستضعفان و سيل زدگان پاكستان مراجع از جمله كساني بودند كه موجب تشويق مردم براي حضور فعال در امر كمك‌‌رساني شدند.

 ______________________________________

عضو هيئت مديره انجمن مطالعات سیاسي گفت: ‌طلاب بايد براي پاسخگويي به نيازهاي عرصه بين‌الملل حضور فعال و مؤثر داشته باشند.

شريف لك زايي امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم ابراز داشت: پاسخگويي به نيازهاي روز جامعه از وظايف مهمي است كه بر دوش طلاب قرار دارد و طلاب بايد به بهترين شكل به اين وظيفه مهم عمل كنند.

وي ابراز داشت نهاد حوزه يك نهاد آموزشي است و از قديم الايام وظيفه‌اش تعليم و تعلم معارف اسلامي و انساني بوده است كه تحصيل اين معارف از وظايف طلاب به شمار مي‌رود و طلاب نبايد از اين مسئله حائز اهميت غافل شوند.

عضو هيئت مديره انجمن مطالعات سیاسي با بيان اينكه طلاب جديدالورود كه وارد حوزه مي‌شوند از ابتدا با دورس صرف، نحو، منطق و مباحث قرآني بايد دسته و پنجه نرم كنند، تاكيد كرد: طلاب قبل از اينكه بخواهند وارد سطوح بالاي حوزه، اجتهاد و درس اصول و فقه شوند بايد در نظر داشته باشند كه خود را از نظر معنوي تقويت كرده و بازسازي كنند.

لك زايي تصريح كرد: علومي كه طلاب در سال‌هاي آغازين ورودشان در حوزه مي‌آموزند براي آشنايي، استنباط و استخراج احكام و مباحث اعتقادي از قرآن، روايات و معارف ديني به دست آمده از اهل بيت است.

وي بحث بعدي مطرح در حوزه براي طلاب را تبليغ دانست و ابراز داشت: طلاب بايد بحث تبليغ را به عنوان يكي از وظايف اصلي كه پيروي و پيشبرد اهداف اهل بيت در امر ترويج دين است را جدي بگيرند.

اين محقق حوزوي وظيفه اصلي كه برعهده نهاد حوزه و جايگاه مرجعيت است را تامين و پاسخگويي به نيازهاي ديني و اسلامي مردم در اجتماع دانست و ابراز داشت: طلاب با حضور فعال و موثر در اجتماع به تامين نيازهاي جامعه، مراكز آموزشي و مجامع بين المللي اهتمامن داشته باشند.

وي يادآور شد: بحث تاليف نيز از جمله مسائل حائز اهميتي است كه طلاب بايد به آن اهتمام ويژه‌اي داشته باشند، چرا كه معارفي كه از اهل بيت گرفته مي‌شود نيازمند اين است كه به صورت روز و در قالب كتاب، نشر و تاليف در اختيار مردم قرار گيرد و نيازهاي مردم را پاسخ دهد.

لك‌زايي پاسخگويي به مباحث مردمي و نيازهاي اجتماعي را در صدر كارهاي حوزويان دانست و اظهار داشت: ‌كساني كه مدعي باشند كه نبايد در كارهاي ديگران شركت كرد و در مسائل اجتماعي و تحولات اظهار نظر و دخالت داشت دچار مشكل هستند، چرا كه اصل مرجعيت، حوزه و روحانيت براي پاسخگويي به نيازهاي جامعه است.

عضو هيئت مديره انجمن مطالعات سیاسي تاكيد كرد: طبق معارف ديني به دست آمده نه تنها طلاب بلكه همه مسلمين بايد در مسائل اجتماعي حضور و نقش فعالي داشته باشند و كساني كه رهبري ديني جامعه را برعهده دارند نيز بايد به مسائل اجتماعي اهتمام ويژه‌اي نشان دهند و همانطور كه مستحضر هستيد در مسائل اخير جامعه بين‌الملل مانند حمايت از مستضعفان و سيل زدگان پاكستان مراجع از جمله كساني بودند كه موجب تشويق مردم براي حضور فعال در امر كمك‌‌رساني شدند.

وي با اشاره به حضور فعال مراجع تقليد در حوادث بين‌الملل بيان داشت‌: طلاب نيز همچون مراجع بايد در عرصه جامعه بين‌الملل حضور فعالي داشته باشند و پاسخگوي مراكز علمي و نيازهاي مراكز آموزشي جوامع بين‌الملل باشند.

عضو هيئت مديره انجمن مطالعات سیاسي بيان داشت: ‌از جمله وظايف مهمي كه بر عهده طلاب است حضور در عرصه سياسي اجتماعي كشور و كسب اطلاعات لازم و خبرهاي روز براي موضع گيري به هنگام و دقيق در شرايط حساس جامعه است.

لك‌زايي ابراز داشت: طلاب بايد در نظر داشته باشند كه در شرايط حساس كنوني با ارائه ادله منطقي و معقول نقش موثري را ايفا كنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید