چاپ
دسته: خبر و نظر
بازدید: 103

نشست نقد و بررسی کتاب «رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی» به همت کانون اندیشه جوان و انتشارات سروش برگزار می‌شود. 

نشست نقد و بررسی کتاب «رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی» برگزار می‌شودبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سروش؛ با تلاش کانون اندیشه جوان و انتشارات سروش در گفتگوی زنده حضوری به موضوع نقد و بررسی کتاب «رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی» در محل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم پرداخته می‌شود.
کتاب «رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی»، هفت گفتار درباره رابطه و نسبت انقلاب اسلامی و مکتب فلسفی حکمت متعالیه است. در این مباحث تلاش شده است به این پرسش پاسخ داده شود که حکمت متعالیه چه جایگاهی در پیدایش انقلاب اسلامی برعهده داشته است و چگونه می‌تواند به‌عنوان پشتوانۀ فکری _ فلسفی برای تحلیل انقلاب اسلامی موردتوجه قرار گیرد و بر اساس آن، به‌عنوان یک رهیافت فلسفی ایرانی و اسلامی، با عنوان درآمدی بر نظریۀ حکمی انقلاب اسلامی، در کنار نظریه‌های تحلیل‌گران غربی، انقلاب اسلامی مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد. بر این مبنا و البته به‌طور ضمنی، روشن می‌شود که در استمرار و تداوم انقلاب اسلامی در قالب جمهوری اسلامی، این حکمت چه جایگاهی باید برعهده داشته باشد و خلأ‌ها و کاستی‌ها چیست و چگونه باید به اولویت‌ها و شعار‌های اصیل انقلاب اسلامی بازگشت.

نویسندگان این کتاب به سبب تأملاتی که سال‌ها دربارۀ ظرفیت‌های مدنی حکمت متعالیه داشته‌اند کوشیده‌اند ضمن طرح پرسشی متفاوت صورت‌بندی تحلیلی متفاوتی از انقلاب اسلامی با ابتنا به ظرفیت‌های فلسفه صدرایی ارائه کنند. این کوشش، سرآغازی است برای دستیابی به یک «نظریه انقلاب» با رویکرد صدرایی.
در همین راستا کانون اندیشه جوان با همیاری انتشارات سروش قصد دارد تا در روز چهار‌شنبه ۷ تیرماه ساعت ۱۰ صبح با حضور مولفین کتاب، دکتر شریف لک‌زایی و دکتر نجمه کیخا و منتقدین محترم دکتر محسن مهاجرنیا و دکتر مهدی امیدی نشستی حضوری تحت عنوان، نقد و بررسی کتاب «رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی» در محل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم به نشانی: قم، بلوار ۱۵ خرداد، کوی شهید میثمی، برگزار نماید.
همچنین این گفتگو برخط در اِسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی b۲n.ir/d۰۵۳۹۷ برقرار است.